http://khasellu.com/
تصنیف آمد نوبهار، با آوای دلکش
آمد نوبهار طی شد هجر یار (مطرب نی بزن ساقی می بیار) _(2بار)
باز آ ای رمیده بخت من بوسی دِه دل مرا مشکن
تا از آن لبان مِی گونت مِی نوشم به جای خون خوردن
آمد نوبهار طی شد هجر یار (مطرب نی بزن ساقی می بیار) _(2بار)
خوش بُوَد در پای لاله پُر کنی هر دم پیاله
ناله تا به کی
(خندان لب شو همچو جام مِی) _(2بار)
چون بهار عشرت و طَرَب باشدش خزانِ غم ز پی
بر سر چمن بزن قدم مِی بزن به بانگ چنگ و نِی
آمد نوبهار طی شد هجر یار (مطرب نی بزن ساقی می بیار) _(2بار)
ای گل در چمن بیا با من پُر کن از گلِ چمن دامن
سر بنَهَم بروی دامانت مِی نوشم به پای گلها من
خوش بُوَد در پای لاله پُر کنی هر دم پیاله
ناله تا به کی
(خندان لب شو همچو جام مِی) _(2بار)
از چه رو ز جلوه، ای بهار من تو غافلی
روی خود ز عاشقی متاب، ای صفا اگر که عاقلی
آمد نوبهار طی شد هجر یار (مطرب نی بزن ساقی می بیار) _(2بار)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آهنگ: مهدی خالقی/ سراینده: اسماعیل نواب صفا/ خواننده: دلکش، نادر گلچین، سیمین غانم، علی زاهدی/ آرایش برای گروه کُر: فرهاد فخرالدینی/ سال آفرینش: 1327
·این ترانه را نخستین بار علی زاهدی خوانده و چند بار نیز با آرایش های گوناگون بدست دلکش و یکبار هم بدست نادر گلچین با آرایش مارسل استپانیان خوانده شده است.
·آنچه بانو غانم و مهتر گلچین خوانده اند، کمی با خواند? دلکش نایکسان است. این دو، پار? "... بزن قدم" را "... قدم بزن" خوانده اند و دو پار? پایانی "از چه رو ز جلوه..." را نیز نخوانده اند.
·این آهنگ در ریتم دو ضربی و به گونه ای شکسته ساخته شده که در زمان خودش، نام آورترین و شگفت انگیزترین کار ریتمیکی بود.
بازخوانی تصنیف آمد نوبهار، با آوار نادر گلچین
بازخوانی تصنیف آمد نوبهار، با آوای سیمین غانم